آموزش محل دستشویی به سگ

آموزش محل دستشویی به سگ

آموزش دستشویی

رای آموزش دسشویی کردن سگ باید صبور باشید. شما این آموزش را از همان زمانی که توله سگ را وارد منزل می کنید باید شروع کنید. توله سگها تقریباً شش بار درروز باید خود را تخلیه کنند. یک توله سگ باید بلافاصله بعد از خوردن هر وعده غذا به بیرون برده شود ، زیرا شکم پر به روده و مثانه فشار می آورد.

یک توله سگ تا 12 هفتگی نمی تواند دستشویی خود را نگه دارد زیرا نمی تواند عضلاتی را که موجب نگه داشتن دستشویی می شود را کنترل کند. قبل از این سن ، شما باید در زمانهای معین او را برای تخلیه به بیرون ببرید تا از دستشویی کردن او در سر تاسر منزل جلوگیری کنید. مراقب علائم ادرار و مدفوع باشید. مانند: دور خود گشتن سگ. اغب توله سگتان را بیرون ببرید. استفاده از جعبه برای سگ یا حبس کردن سگ در قسمتی از خانه که به راحتی قابل شست و شو می باشد ، برخی از راههایی می باشند که می توانید مطمئن شوید که توله سگ سرتاسر خانه را کثیف نکند. بسیار مشکل است اگر شما بخواهید به توله سگ خود در جایی که قبلاً دستشویی کرده و هنوز بو می دهد یاد دهید که دستشویی نکند.

 درک کردن توله سگ یا سگ خود:

روشهای مختلفی برای یاد دان دستشویی به سگ وجود دارد. بسیار مهم می باشد که سگ خود را بفهمید و درک کنید. سگها دوست دارند که انسانها را خوشنود کنند. رمز این است که به سگها بفهمانید که از آنها چه می خواهید.

سگها مانند انسانها فکر نمی کنند. اگر شما از دست سگتان ناراحت باشید ، او فکر می کند همان کاری که در آن موقع دارد انجام می دهد مورد پسند شما نبوده و به همین دلیل شما ناراحت شده اید. بطور مثال اگر سگ شما بر روی زمین دستشویی کند و شما ناراحتی خود را 5 دقیقه بعد از خرابکاری او نشان دهید ، او فکر می کند که خرابکاری بر روی زمین بد می باشد. ولی چون همان موقع او را تنبیه نکرده اید نمی فهمد که نباید این کار را انجام دهد. وقتی آنها دستشویی خود را می بینند سریع آن محل را ترک می کنند و از اینکه شما الآن آنرا می بینید و ناراحت می شوید ، پریشات می شود. به همین دلیل است که بسیاری از سگها در جاهای نا مناسب دستشویی می کنند و خود را خیلی برای این کاری که انجام داده اند گناهکار می دانند.

بعضی از صاحبان سگ فکر می کنند که سگ آنها می داند که کارش اشتباه است به همین دلیل یواشکی این کار را انجام می دهد ، در حالی که سگ واقعاً نمی داند که چه کار اشتباهی دارد انجام می دهد. او می داند که خرابکاری شما را ناراحت می کند ولی نمی داند که نباید این خرابکاری را انجام بدهد. سگ شما دو چیز را نمی تواند درک کند:

  • خرابکاری

  • عمل کرن

رمز موفقیت این است که موقعی که دارد این کار را انجام می دهد بگیریدیش و به او بفهمانید که کارش درست نمی باشد. شما نیازی به زدن سگ خود ندارید. لحن صدای شما کافی است که به سگ بفهمانید که شما ناراحت هستید. محکم گفتن اینکه " نه! تو حق نداری تو خونه دستشویی کنی. نه! نه!" برای او کافی است. فوراً سگ خود را به بیرن جایی که برای دستشویی کردن مناسب است ببرید. اگر دوباره دستشوییش را آنجا انجام داد تشویقش کنید. تذکر: اگر سگتان در جای مناسب دستشویی کرد همیشه او را تشویق کنید.

آموزش جعبه سگ:

قبل از اینکه آموزش جعبه را شروع کنید ، آگاه باشید که سگی که تمام طول روز را در جعبه خود به سر می برد ، و در غروب برای انجام دادن کارهایش چند ساعت آزاد می شود و دوباره در جعبه اش گذاشته می شود، تبدیل به سگی عصبی ، مخرب ، ناراحت و پر سر و صدا می شود.  اگر شما تمام روز را مشغول به کار هستید ، باید کسی را پیدا کنید که بعد از ظهرها  سگتان را برای پیاده روی طولانی  بیرون ببرد. اگر همچین کاری برای شما غیر قابل انجام دادن است ، پس سگتان را فقط شبها در جعبه بگذارید. اگر شما تمام روز را کار می کنید و کسی را ندارید که سگتان را در طول روز بیرون ببرد ، شما باید اطاقی بدون فرش یا موکت در اختیار سگتان بگذارید. برای او پارچه یا روزنامه بگذارید تا در آنجا دستشویی خود را انجام دهد و همچینن غذا ، آب و اسباب بازی. شما باید رختخواب و غذا را در یک طرف اطاق و پارچه یا روزنامه برای دستشویی کردن را طرف دیگر اطاق قرار دهید. اسباب بازیها را در وسط اطاق برایش پخش کنید. سگها ماهی نیستند ، آنها نیاز دارند برای مشغول کردن ذهنشان دنبال چیزی بگردند ، پس به سگتان تعداد فراوانی اسباب بازی دهید. گفته می شود که سگها حیوانات غار نشینی هستند و به همین دلیل جعبه را دوست دارند ، ولی حتی اگر حیوانات غار نشین هم تمام طول روز را در جایی زندانی بودند دیوانه می شدند.

شما برای یاد دادن دستشویی به سگ باید چند هفته وقت و انرژی خود را صرف او کنید. سعی و تلاشی را که شما الآن برای یاد دادن به سگتان می کنید ، تا آخر عمر او باقی می ماند.

آموزش جعبه سگ به این روش می باشد: یک جعبه برای توله سگ خود بخرید و در 4-3 هفته اول ، زمانی را که با توله سگ خود نیستید او را در آن بگذارید. مراقب باشید که جعبه زیاد بزرگ نباشد ، باید به اندازه ای باشد که توله در آن بتواند بخوابد ، نه بزرگتر. سگها دوست ندارند که رختخواب خود را کثیف کنند به همین دلیل آموزش جعبه به آنها یاد می دهد که دستشویی خود را نگه دارند. شما باید همیشه در آنجا حضور داشته و بخوبی او را زیر نظر داشته باشید. به محض آنکه دیدید دارد عقب جلو می رود ، اطراف را بو می کشد یا بدور خودش می چرخد ، به سرعت او را به بیرون ببرید. در این زمان او دارد به شما می گوید "من می خوام یه جایی دستشویی کنم و مثل اینکه این فرش جای خوبی برای این کاره". نه ، شما آنقدر وقت ندارید که کفشهایتان را به پا کنید ، فقط او را سریع بیرون ببرید. صبور باشید و او را به عجله نیاندازید. او ممکن است احتیاج داشته باشد که چند بار برای دستشویی کردن بیرن برود. قبل از آنکه او را وارد خانه کنید 10 دقیقه به او برای انجام کارهایش فرصت دهید. به هیچ وجه موقعی که در این ماموریت هستید با او بازی نکنید. بگذارید تا بفهمد که برای انجام چه کاری بیرون آورده شده است.

مطمن شوید که بعد از هر بار غذا خوردن و بازی کردن او را بیرون می برید و بعد او را در جعبه اش می گذارید. ثابت قدم باشید و برای این کار برنامه ریزی کنید. بطور عادی توله سگ شما چه زمانی خود را تخلیه می کند؟ در صبح؟ 10 دقیقه بعد از غذا؟ در نزدیکی وقت خواب؟ شما باید این زمانها را بخوبی بدانید.

با توله سگ خود عادلانه رفتار کنید. او نمی تواند به تنهایی ساعتهای پایان ناپذیر را در جعبه خود بماند و دستشویی نکند. در زمانهایی که کار دارید ، باید به کسی بگویی که حداقل یکبار در روز (زمان ناهار مناسب تر است) توله سگ را بیرون ببرد.  او را برای پیاده روی های طولانی بیرون ببرید. سگ شما ماهی نیست ، او برای مشغول کردن ذهن و فکرش نیاز به چیزی دارد.

مطمئن شوید هر کسی که برای آموزش دستشویی کردن سگ به شما کمک می کند از یک نقطه در حیاط و یک کلمه استفاده کند. همه افراد خانواده باید با نقطه ای که برای دستشویی کردن توله سگ در نظر گرفته اید موافق باشند. بوهایی که از دستشویی های قبلی به جا مانده است ، توله سگ را وادار می کند که دوباره برای دستشویی کردن به همان نقطه برود.  موقعی که سگتان را برای دستشویی کردن به همان نقطه دلخواه می برید بگویید "بیرون" یا هر کلمه ساده دیگر. همیشه از این کلمه استفاده کنید. ، بعداً این کلمه باعث ارتباط بین سگ و اعضای خانواده می شود.

تا زمانی که سگ شما 5 ماهه نشده است ، شما باید او را مکرراً بیرون ببرید و تحت نظر داشته باشید. اما قبل از هر چیز ، شما باید به حیوان خود اعتماد داشته و با او ارتباط برقرار کنید و او می آموزد ، وقتی که با دستشویی کردن در جای مناسب شما را خشنود می کند ، آزادی بیشتری در خانه نصیبش می شود.

آموزش روزنامه:

اگر توله سگ شما از نژادی است که کوچک می ماند و شما می خواهید دستشوییش را در خانه انجام دهد ، آموزش دستشویی روی روزنامه مفید می باشد. چند لایه روزنامه را در گوشه ای دور از ظرف آب و غذا بگذارید. بعد از غذا توله سگ را روی روزنامه بگذارید. هر بار که توله سگ دستشویی کرد لایه بالایی روزنامه را بردارید و لایه های پایینی را دست نزنید. توله سگها دوست دارند جایی که بوی دستشویی می آید خود را تخلیه کنند و آن نقطه را از هر نقطه دیگر بیشتر دوست دارند.

مهم:

ثابت قدم واستوار باشید. به توله سگ خود اجازه ندهید روزی در جایی کاری را انجام دهد و روز دیگر او را از آن کار در آنجا منع کنید ، این کار باعث گیج شدن او می شود. هیچ وقت توله سگ آموزش ندیده را تنها در خانه بدون مراقب نگذارید. به توله سگتان اجازه دهید تا بفهمد که از او چه انتظاری دارید. سگها دوست دارند تا انسانها را خشنود کنند. همیشه سگ خود را برای اخلاق و رفتار خوبش تشویق کنید. هیچ تنبیه فیزیکی موثر تر از تشویق و دلگرمی نمی باشد.

 

 

لیست مطالب
  1. تاثیر اندازه‌ی پوزه بر طول عمر سگ‌ها!
  2. 14 نژاد مناسب برای افرادی که اولین تجربه نگهداری از سگ را می‌گذرانند
  3. آیا سگ من مرا دوست دارد؟
  4. خطرناک ترین نژاد های سگ در جهان
  5. بزرگ ترین نژاد های سگ در جهان
  6. 10 ایده جذاب برای جشن تولد سگ محبوبتان
  7. چرا ما اینقدر سگ‌ها را دوست داریم؟ علم پاسخ می‌دهد!
  8. روش دادن قرص به سگ ها
  9. سرطان در سگ ها | علائم سرطان سگ و پیشگیری
  10. تفاوت شیر گاو با شیر سگ در چیه؟ مقایسه شیر سگ و گاو
  11. نحوه تغییر غذای سگ و توله سگ؛ هر آنچه باید بدانید
  12. علت استفراغ سگ و درمان آن
  13. علت ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  14. راهنمای شیر دادن به توله سگ
  15. وفادارترین نژادهای سگ‌ کدام‌ اند؟
  16. خوردن نان برای سگ مفیده یا مضر؟
  17. قرص ضد انگل برای سگ‌ها + معرفی بهترین درمان انگل سگ
  18. سگ از چی می‌ترسه؟
  19. قارچ برای سگ خوبه یا بد؟
  20. شرایط بردن سگ به خارج از کشور
  21. همه‌چیز درباره گریه کردن در سگ ها
  22. آرام‌کردن سگ با دارو: داروهای آرامبخش سگ
  23. هر چند وقت یکبار باید سگ ها را شست؟
  24. جرب سگ | نحوه تشخیص، علائم و علل آن چیست؟
  25. نقش پرورش دهندگان سگ در جامعه چیست؟
  26. نگهداری سگ برای چه افرادی مناسب نیست؟
  27. معرفی نژاد‌ های سگ ایرانی
  28. علائم و درمان بیماری کنل کاف یا سرفه سگ
  29. قوانین نگهداری از سگ در کشور‌ های خارجی
  30. راه های تخلیه انرژی سگ
  31. واردات انواع نژادهای سگ به ایران
  32. بهترین سگ آپارتمانی [ویدیو و عکس 10 نژاد سگ آپارتمانی]
  33. معرفی بهترین سگ های گارد و نگهبان + عکس نژاد ها
  34. سگ تی کاپ چیست؟ معرفی نژادهای تیکاپ
  35. عکس و ویدیو 7 نژاد سگ جیبی (قیمت و خرید سگ جیبی)
  36. موسیقی و آهنگ های مخصوص سگها + دلایل استفاده و مزایا
  37. آموزش جعبه سگ
  38. آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ
  39. آموزش رفع جویدن سگ
  40. آموزش محل دستشویی به سگ
  41. به سگ خود نشان دهید که او رئیس نیست
  42. جلوگیری از تعقیب کردن ماشین ها توسط سگ
  43. جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ
  44. سرگرمی کردن سگ
  45. تحرک در سگها
  46. حواس پنجگانه سگ ها
  47. رنگهای پوشش سگ
  48. بررسی نقاط مختلف بدن سگ
  49. دیسپلازی لگن در سگ
  50. ویروس دیستمپر در سگها
  51. بيماری التهاب گوش خارجی سگ و گربه
  52. فتق در سگها و گربه ها
  53. این غذاها را هرگز به سگ تان ندهید
  54. تغییر غذای توله سگ
  55. روش پخت چند نوع غذا برای سگها
  56. تغذیه در سگ و گربه
  57. جفتگیری در سگ ها چگونه است؟
  58. دوران بارداری و زایمان در سگ ها
  59. دوره فحل یا پریودی در سگ های ماده چگونه است؟
  60. مزایا و معایب عقیم کردن سگ نر
  61. معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده
  62. خارش در سگها به چه علت است و چگونه رفع میشود؟
  63. شکاف سق دهان در سگها
  64. عقیم کردن حیوانات چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  65. مقابله با کرم ها در سگ
  66. کک و کنه در سگ ها و نحوه مقابله با آن
  67. مقابله با فصل گرما برای سگ ها
  68. واکسیناسیون سگ ها چگونه است؟
  69. نقش حیوانات خانگی در درمان افسردگی
  70. روش های تعیین هویت حیوانات خانگی
  71. تلاقی نژاد یا Cross breed در سگ ها
  72. تفاوت میان نژاد سگ لابرادور انگلیسی و آمریکایی
  73. نژادهای کم پارس در سگها (نژاد های کم سرو صدا سگ)
  74. میکروچیپ روش شناسایی هویت حیوانات
  75. مسافرت رفتن با سگ ها
  76. مدفوع خواری در سگ ها (دلایل مدفوع خواری و راه حل مشکل)
  77. سگ در زبان های مختلف چگونه تلفظ میشود؟
  78. کودکان در معرض گاز گرفتن سگها
  79. کشتار سگهای ولگرد در ایران
  80. شرایط نگهداری حیوانات خانگی
  81. سگهای پلیس
  82. سگ گردانی در تهران
  83. زشت ترین سگ دنیا
  84. ریزش مو در سگ ها
  85. دستورالعمل كنترل جمعيت سگهاي ولگرد
  86. حقوق حیوانات از دیدگاه اسلام و غرب
  87. جنگ در سگها
  88. پیوند سگ و روباه
  89. آیا سگ نجس است؟ بررسی علمی و دینی نجاست سگ
  90. معرفی Iran Kennel Club ایران کنل کلاب
  91. قوانین جهانی در زمینه حقوق حیوانات
  92. آیا نگهداشتن حیوان خانگی خطرناک است یا باعث امنیت میشود؟
  93. اسهال در سگ های بالغ و توله سگ ها
  94. جراحی تار های صوتی سگ و مقابله با پارس کردن آن ها
  95. شجره نامه سگ چیست و چه اهمیتی دارد؟
  96. آشنایی با گروه بندی نژاد های سگ
  97. تفاوت ژرمن شپرد نمایشی و کاری
  98. آموزش نحوه گرفتن ناخن سگ ها
  99. بهداشت گوش در سگ ها (آموزش تمیز کردن گوش سگ)
  100. آراستن نژادهای سگ مو بلند
  101. آموزش نحوه صحیح حمام کردن سگ ها
  102. آموزش های اولیه آراستن سگ ها
  103. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت دوم)
  104. مراقبت و نگهداری از دندانهای سگ (قسمت اول)
  105. آموزش نحوه اجتماعی کردن سگ و توله سگ
  106. بناکردن و نگهداری از حد و مرز سگ
  107. چرا سگها خودشان را تکان می دهند؟
  108. عواقب و خطرات تنها گذاشتن سگ به صورت طولانی و مداوم در خانه
  109. همه چیز در مورد پیاده روی با سگ ها
  110. نحوه کنترل کردن و مسلط شدن روی سگ (آلفا شدن)
  111. معنای حرکات و زبان بدن سگ ها
  112. چرا نباید با سگ ها مثل انسان ها رفتار کنیم؟ (روانشناسی سگ)
  113. رابطه بد سگ نسبت به کودکان به چه شکل بوجود می آید؟
  114. قبل از اینکه سگتان را قلاده کنید
  115. داستان حمله و درگیری سگ ها (داستان واقعی)
  116. یک سگ یا دو سگ داشته باشم؟
  117. حس تملک وسایل منزل توسط سگ ها و نحوه جلوگیری از آن
  118. پت راید؛ اولین سامانه حمل و نقل حیوانات خانگی در ایران
  119. هیدروتراپی جدیدترین تکنولوژی درمانی پوست و مو سگ

مطالب ویژه

گفتگو آنلاین